Asendia uses cookies to be able to provide you with the best possible service. If you continue to surf on the page, you consent to the use of cookies.

I consent.

Muligheter for e-handel i Frankrike og Sveits

 
Alle trender innen europeisk netthandel peker mot kontinuerlig rask vekst, og grenseoverskridende e-handel blir enklere. Pris, brukervennlighet og utvalg stimulerer flere forbrukere til å kjøpe produkter fra internasjonale forhandlere. Men forhandlere må gjøre leksene sine når de vil ekspandere i nye markeder. Med sine morselskaper, Swiss Post og La Poste, kan Asendia være til stor hjelp hvis du velger å gjøre Sveits og Frankrike til dine bestemmelsessteder

 
Salg til Frankrike


Salg til Frankrike Frankrike er et av de største e-handelsmarkedene i Europa. Det finnes 34 millioner aktive netthandlere og inntektene fra netthandelen vokser fortsatt med tosifrede vekstrater hvert år, til tross for det aktuelle økonomiske klimaet.
Franske forbrukere representerer en klar mulighet for grenseoverskridende detaljhandel, spesielt fordi franskmennene har en forkjærlighet for europeiske merker og kvalitetsprodukter. Men internasjonale forhandlere konkurrerer med nesten 140 000 innenlandske nettsteder, og derfor er det viktig å forstå hvordan man tilnærmer seg det franske markedet på best mulig måte.

Hvorfor gå inn i det franske markedet?

  • Stor og variert forbrukerbase
  • Høy kjøpekraft
  • Kjente markedsdrivere: pris, kvalitet, pålitelighet
  • Lyst til å foreta innkjøp i utlandet
  • Vedvarende investering i høyhastighetsbredbånd
  • Pålitelige betalingsmetoder
  • Gode forbindelser med resten av Europa
  • Lave distribusjonskostnader

Kataloger fortsetter å være populære i Frankrike som en metode til å nå eksisterende og potensielle kunder. Franske forbrukere mottar gjennomsnittlig 14 trykksaker via post hver uke - et av de høyeste antall i verden. Dette understreker den vedvarende effektiviteten av trykksaker i markedet.

La Poste, markedslederen i Frankrike, har flere tiårs erfaring i å levere reklameutsendelser, kataloger og varer til forbrukere. Asendias rapport «Destination France» gjør bruk av denne kompetansen, gir informasjon om markedsutviklingen og om hvordan du kan dra nytte av den grenseoverskridende e-handelen i Frankrike.
 

field_title
Det franske e-handelsmarkedet

.......................................................................................................................................................


Salg til Sveits


Salg til Sveits

SwitzerlanSveits er et lite, men viktig e-handelsmarked
for nettforhandlere i Europa. Den sveitsiske
befolkningen har en høy kjøpekraft, og deres
internasjonale innstilling betyr at de er glade over å
kunne kjøpe det riktige produktet til riktig pris på tvers
av grensene.

 

Hvorfor gå inn i det sveitsiske markedet?

  • Høy kjøpekraft
  • God betalingskultur
  • Felles europeiske språk (tysk, fransk og italiensk)
  • Et flerkulturelt samfunn gjør det til et nyttig testmarked for Europa
  • Den sentrale plasseringen i Europa
  • Lav MVA (8 %)
  • God postal infrastruktur,
  • Rimelige priser: Sveitserne er følsomme overfor prisen, men legger også høy vekt på produktkvalitet, god kundeservice, og i økende grad på bærekraft.

Sveitsiske forbrukere er mer tilbøyelige til å handle med forhandlere som de kjenner og stoler på, derfor kan reklameutsendelser og kataloger være nyttige verktøy for å vinne kunder. Men de får et høyt antall av gratisaviser og reklameutsendelser sammenlignet med andre europeiske markeder, derfor vil adresserte forsendelser som formidler deres budskap sterkere trolig ha større effekt. Da det ikke er mye dyrere å sende tyngre gjenstander, kan det også være mer kostnadseffektivt for direkteselgere å sende kataloger i stedet for brosjyrer.

I et marked hvor omdømme er viktig, er Swiss Post et merke som forbrukerne kjenner godt og stoler på for en trygg levering av varene de har kjøpt. Asendias rapport «Destination Switzerland» er et resultat av selskapets lange erfaring i å hjelpe merker til en vellykket introduksjon på markedet og levere deres varer til Sveits.
 

field_title
Det sveitsiske e-handelsmarkedet
Tips: internasjonal ekspansjon

 Foreta undersøkelser

 Asendia har rapporter om viktige
 markeder, inkludert Frankrike,
 Sveits, Tyskland og USA.

 E-COMMERCE WHITEPAPERS

 Følg lederne

 Finn ut hvordan andre forhandlere
 har lyktes i landene du vil satse på.
 Asendia har publisert case-studier 
 for å informere om hvordan noen av
 deres e-handelsklienter har lyktes i
 å utvide handelen i utlandet.

 KLIENTER CASE-STUDIER

 Ikke begrens din innsats
 til nettet

 Reklameutsendelser og kataloger
 samt forretningsskrifter er fortsatt
 nyttige teknikker for å tiltrekke og
 beholde kunder globalt

 DIRECT MAIL & PUBLICATIONS